SURATAN ATAU KEBETULAN ...sesuatu yang tak disangka, seringkali mendatangi kita, itukah suratan dalam kehidupan, atau hanya satu kebetulan....



Monday, February 28, 2011

KAU YANG BERGELAR SUAMI....



Ketika separuh jiwaku pergi
Kau yang selalu menghiburkan ku
Dengan alunan ayat-ayat al-quran……..Subhanallah...
Dengan zikir-zikir munajat……..Alhamdulillah....
Dengan surah-surah syahdu yang dihafazmu....
Ketika aku tenggelam punca……..
Kau menasihati ku supaya mengingati Dia
Ketika aku sedang asyik berendam air mata
Kau menyedarkan aku bertapa lamanya aku terleka
Ketika lidah ku kelu…..kau hadiahkan naskah-naskah Allah
Takkala kapal kita dialun ombak dan badai
Kau tak jemu terus memandu……..
Hingga kau kelihatan penat melayan kerenahku
Andai waktu itu mampu aku takluk……
Ingin aku bercerita pada seluruh alam
Keagungan kasih sayang dan cintamu
Dan selautan rindu ini
Hanya untuk mu…..

No comments:

Post a Comment